Polityka prywatności

Wstęp
Ochrona prywatności i zgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych stanowi dla Fundacji SEASTARS najwyższy priorytet. Fundacja podejmuje odpowiednie działania, które mają na celu zapewnienie ochrony danych osobowych osób, z którymi współpracujemy lub których dane w inny sposób wykorzystujemy. W tej Polityce określamy w jaki sposób zbieramy, wykorzystujemy, przechowujemy oraz w inny sposób przetwarzamy dane osobowe. Polityka określa również prawa osób, których dane Fundacja przetwarza oraz zasady, na jakich te prawa można wykonywać.
Polityka przetwarzania danych osobowych ma zastosowanie do wszystkich przypadków, w których Fundacja przetwarza dane osobowe. Prosimy o dokładne zapoznanie się z tym dokumentem. Fundacja może zmieniać tę Politykę w odpowiedzi na zmiany zachodzące w jej działalności, jak również z uwagi na konieczność dostosowywania prowadzonych operacji do najnowszych wymagań technologicznych z zakresu bezpieczeństwa oraz w związku ze zmianą przepisów prawa.
O zmianach w Polityce Fundacja będzie informować z wyprzedzeniem.

Fundacja opracowała Politykę stosując zasady wynikające z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych nr 679/2016 („RODO”).


Kto odpowiada za przetwarzanie danych osobowych?

Za przetwarzanie danych osobowych odpowiada Fundacja SEASTARS z siedzibą przy UL.
ALEJA SOLIDARNOŚCI 68 / 121, 00-240 WARSZAWA NUMER KRS 0001039783 NIP
5252958805, REGON 525482981 Fundacja jest administratorem danych osobowych w
rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO.

Jak Fundacja chroni dane osobowe?
Zapewniamy odpowiednie zabezpieczenia techniczne, fizyczne, elektroniczne i administracyjne w celu ochrony danych osobowych przed nieuprawnionym dostępem. Przestrzegamy ogólnie przyjętych standardów, aby chronić przekazywane nam dane osobowe, zarówno podczas transmisji, jak i po ich otrzymaniu. Niestety, przekazywanie informacji przez Internet (w tym pocztą elektroniczną) nie jest całkowicie bezpieczne. Chociaż dołożymy wszelkich starań, aby chronić dane osobowe, nie możemy zagwarantować bezpieczeństwa danych przesyłanych do nas – każda transmisja odbywa się na własne ryzyko wysyłającego dane. Po otrzymaniu informacji
stanowiących dane osobowe, zastosujemy odpowiednie procedury i zasady bezpieczeństwa, aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi do tych danych.


Jakie prawa przysługują osobom w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych przez
Fundację?

Osobom, których dane osobowe przetwarza Fundacja przysługują następujące prawa wynikające z przepisów RODO:

  1. Każda osoba ma prawo do otrzymania informacji odnośnie przetwarzania danych
    osobowych (w szczególności informacji w jakim celu, jakie dane i przez kogo są
    przetwarzane oraz komu zostały udostępnione itp.).
  2. Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo wnieść skargę do Fundacji odnośnie
    przetwarzania danych oraz może wnieść skargę do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul.
    Stawki 2, Warszawa, ( https://uodo.gov.pl/ ).
  3. Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo otrzymać kopię danych, które przetwarzamy.
  4. Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo żądać usunięcia danych osobowych (jeżeli
    uważa, że Fundacja nie prawa ich przetwarzać) lub wnieść sprzeciw odnośnie ich
    przetwarzania.
  5. Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo wnieść wniosek o ograniczenie przetwarzania
    danych osobowych.
  6. Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo żądać sprostowania lub poprawiania danych
    osobowych.
  7. Macie Państwo prawo do przenoszenia danych osobowych.
    W celu wykonania swoich praw możecie Państwo skontaktować się z Fundacją bezpośrednio.
    Każde żądanie dostępu do danych powinno być wystosowane pisemnie lub pocztą elektroniczną. W
    przypadku, gdy pojawią się wątpliwości odnośnie tożsamości osoby składającej żądanie, Fundacja
    będzie prosić o uzupełnienia żądania, w szczególności o niezbędne dane identyfikacyjne.

Fundacja będzie starać się odpowiadać na każde żądanie w terminie 1 miesiąca. Jednak w
przypadkach bardziej skomplikowanych lub w razie wielu zapytań złożonych w tym samym czasie, Fundacja może przedłużyć termin odpowiedzi, o czym poinformujemy.

Staramy się, aby informacje, które przetwarzamy, były poprawne i aktualne.  Dlatego w przypadku zmian Państwa danych, prosimy o poinformowanie o tym Fundacji, aby możliwe było uaktualnienie przetwarzanych danych. Zaktualizujemy dane, które są niepoprawne lub nieaktualne.

Informacje dla osób, które biorą udział w organizowanych przez Fundację wydarzeniach: debatach, konferencjach, seminariach, spotkaniach, warsztatach i szkoleniach W przypadku, gdy bierzecie Państwo udział w konferencjach, debatach, warsztatach, szkoleniach lub innych spotkaniach organizowanych przez Fundację, Fundacja przetwarza Państwa dane osobowe dla celów realizacji takiego wydarzenia. Dane osobowe, jakie zbieramy obejmują:

  1. imię i nazwisko,
  2. adres korespondencyjny,
  3. adres email,
  4. numer telefonu,
  5. nazwę reprezentowanej instytucji.
    Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO, czyli realizacja umowy i nasz prawnie usprawiedliwiony interes.

Jak długo będziemy przetwarzać dane osobowe?

Będziemy przetwarzać dane osobowe przez okres niezbędny dla realizacji celów, o których mowa powyżej oraz do czasu wypełnienia obowiązków prawnych, które są na nas nałożone. Co do zasady, będziemy przetwarzać dane osobowe przez 6 lat od zakończenia obowiązywania stosunku prawnego, jaki łączy Fundację z uczestnikami lub grantobiorcami programów i projektów prowadzonych przez Fundację. Okres ten jest uzasadniony obowiązującym w Polsce okresem przedawnienia roszczeń cywilnych i podatkowych.

Linki do innych stron internetowych

Na stronach Fundacji mogą znajdować się linki do stron internetowych. Staramy się, aby linki, które umieszczamy prowadziły do stron o wysokim standardzie ochrony danych osobowych. Nie jesteśmy jednak odpowiedzialni za sposób wykorzystania danych osobowych, bezpieczeństwo i zawartość tych stron internetowych. Prosimy o zapoznanie się z polityką prywatności tych stron oraz z ich regulaminami, ponieważ korzystanie z tych stron oznacza stosowanie się do zasad określonych przez ich właścicieli. Ta wersja polityki prywatności została opublikowana 10.07.2024 r.